divendres, 2 de novembre del 2007

The power of now


Que entretinguda que va ser la vetllada d’ahir a la nit amb les meves amigues faranduleres. M’agraden aquestes noies, són fresques, sinceres i les converses sempre son extraordinàriament animades. I no diguem si el tema de debat es ni més ni menys sobre un famós llibre d’autoajuda que un parell de nosaltres hem estat llegint últimament. De fet des de que el vaig descobrir no puc deixar d’explicar a tothom que em trobo lo bé que em va seguir les pautes d’aquest llibre, i ho faig entre d’altres coses perquè aquesta afirmació no deixa mai a ningú indiferent. M’encanta veure com la reacció de la majoria dels meus interlocutors, arronsant les celles sobtadament i adoptant una expressió de sorpresa i incredulitat , és la de tenir el pensament automàtic de no pensava que estiguessis tan fotut per caure tan baix. A qui no li agrada fer-se la víctima de tan en quant, ni que sigui una miqueta.
La gent en general te un concepte molt equivocat d’aquest tipus de lectures. Uns t’afirmen amb rotunditat que no son més que productes per vendre esperança a aquells infeliços i desesperats que volen i necessiten creure, però que ho matisen amb elegància confessant que ells no creuen en aquestes coses. Altres es mostren molt mes comprensius, insinuant que tothom que passa per algun sotrac a la vida te dret a agafar-se a qualsevol cosa, tothom fa bestieses pensen en els moments més baixos, això mentre preguen en seu interior que et refaci’s i reflexionis ja que et veuen irremediablement destinat a caure en mans d’alguna secta satànica.
Així que em fa fer molta gràcia la conversa que en varem tenir perquè si només ho hagués dit jo era molt probable que sorgís alguna d’aquestes reaccions a la taula. Però com no era jo sol, llavors el dubte es va extendre entre totes les orelles i el debat va començar.
També s’ha de dir que la temàtica del llibre no deixa normalment a ningú indiferent un cop es comença a discutir en detall. Qui no te en el seu cap una veueta que ens fustiga constantment amb la culpa dels nostres errors del passat, i qui no tot sovint es lamenta que les coses en el present no son gens com ens agradarien i que em d’esperar que en el futur tot serà diferent.
Jo també he de reconèixer que tinc un especial interès en aquest gènere literari, el cap em bombardeja constantment amb pensaments des de que tinc us de raó i m’adono que passo molt mes temps en un mon llunyà de fantasies i records que en la terra que trepitjo. M’he n'he llegit de tot tipus, de dels que t’assenyalen la destructiva costum de sempre tendir a passar les teves accions passades i presents per l’inquisitori sedàs del que alguna part de tu et diu que esta malament, fins a algun mes especialitzat en temes com l’assertivitat, aquella incapacitat de no abaixar el cap quan algú ens recrimina alguna cosa encara que ben en dins nostre pensem que hem fet o dit allò que realment el nostre interior desitjava.
Es possible que a molta gent li passi el mateix però poca hagi tingut la imperiosa necessitat de fer una redistribució del mobiliari mental per tal de poder simplement estar un mínim satisfet amb la vida que el destí ens porta i aprofitar aquelles petites oportunitats de gaudir amb el que ens envolta, allò que algú anomena felicitat.
Total que em vaig passar la nit amb la sensació de ser un venedor de remeis miraculosos del llunyà oest, del que anaven de poble en poble amb el seu brut i desgastat carruatge i saludant als sorpresos llogarrencs amb un lleuger pessic a l’ala del barret de copa, indicant les meravelles de la meva ultima lectura. Sort que em trobava a Barcelona fent aquest numeret, a Girona segur que m’haguessin espetat immediatament ‘estàs ben cardat noi’!

6 comentaris:

Anna Espinach Llavina ha dit...

Jo sóc de les escèptiques. D'aquest tipus de gent que quan sent parlar d'un llibre d'autoajuda o veu en una paret un cartell on algu anuncia un taller de com assolir la felicitat, arrufa el nas. La Noèlia i tu sou dues persones que em mereixen confiança i que -com a mínim fins ara- m'heu demostrat un criteri sòlid davant la vida... Hauré de deixar els meus prejudicis i llegir-me el llibre. Potser així la veueta interior callarà d'una vegada. Malditos roedores...

Suzy Lee ha dit...

learningtoloveyoumore.com
jo tampoc creia massa en aquestes coses, però aquesta pàgina em va semblar molt bonica.
sóc una amiga futura companya de pis de l'annaespinach fent el cotilla pels blogs dels seus amics. una nova escarbat del raval.
et saludo.

lluis ha dit...

Gracies pel link Tuixén! Molt interessant, m'ha agradat el que la gent es dona consells a un mateix quan eren mes petits. Joe surt de tot!

Anna Espinach Llavina ha dit...

estimat: que no pari el ritme!! Que no penses escriure res més o te n'has anat de retiro? Petons grans i grossos.

Anònim ha dit...

"Només existeix l'ara i aquí. En canvi, nosaltres ens hem acostumat a viure rememorant el passat o imaginant el futur, eludint el fet que la vida es redueix a aquest moment present i ajornant les decisions realment importants fins que arribi «el moment adequat». Però el passat, tot allò que hem experimentat i hem acumulat a la memòria, ja no existeix, és una elaboració de la nostra ment. I el futur no és res més que la projecció dels nostres desitjos i dels nostres neguits. I enmig, hi som nosaltres, experimentant el dolor de les ferides passades i tement el que ens espera en el futur. Fes de l'ara el centre fonamental de la teva vida. Digues sempre si al moment present. Rendeix-te al que ja és, i observaràs com la vida comença de sobte a funcionar a favor teu enlloc d'anar contra teu"
LLUIS, ESPEREM QUE L'ESPINACH NO PERDI LA CONFIANÇA EN NOSALTRES I EN EL NOSTRE CRITERI...
NOELIA

lluis ha dit...

Noelia!! Això no val!! has plagiat una parrafada del llibre!! Dime argo que salga del corasson!pero Buenu, merci per perdre el temps al nostre foru!